Amazon Brand Registry – bezpieczeństwo twojego biznesu

Sprzedaż na Amazonie, a znak towarowy – sprawdź jakie korzyści z rejestracji znaku możesz uzyskać w programie Amazon Brand Registry!

Amazon Brand Registry to program portalu sprzedażowego Amazon, który umożliwia właścicielom zarejestrowanych znaków towarowych większą kontrolę nad swoją marką w serwisie Amazon. Zapewnia on również szereg benefitów sprzedażowych, które ułatwią promowanie wystawianych ofert na portalu.

Do kogo skierowany jest program Amazon Brand Registry?

­ Program nastawiony jest oczywiście na właścicieli zarejestrowanych znaków towarowych, pod którymi oferują oni swoje towary na portalu. Ważny jest natomiast również sam znak. Zgodnie z zasadami programu musi być to znak słowny lub prosty znak słowno-graficzny (z którego łatwo można wyodrębnić samą nazwę). Istotny jest również obszar jego rejestracji. W tym zakresie Amazon wskazuje konkretne urzędy, których rejestrację honoruje. Na tej liście znajdują się zarówno znaki zarejestrowane w Polsce jak i w Unii Europejskiej. Właściciele znaków zarejestrowanych na tych obszarach mogą zatem bezpłatnie zarejestrować się w programie.
­ Jeśli zatem rozważałeś rejestrację znaku, a jednocześnie prowadzisz sprzedaż na Amazonie, to jest to dodatkowy argument, aby zarejestrować swój znak. Tym bardziej że od początku roku 2022 ruszyło dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego w UE, dzięki któremu możesz zyskać 75% zwrotu kosztów poniesionych opłat! Więcej informacji o dofinansowaniu znajdziesz w naszym artykule.

W jaki sposób Amazon chroni Twój znak?

­ Głównym założeniem programu jest z pewnością zwiększenie ochrony Twojego znaku w serwisie. W ramach udziału w programie otrzymujesz dostęp do kontaktu z dedykowanym zespołem obsługującym uczestników programu. Jeśli zatem zauważysz nieuczciwe działanie konkurencji na portalu, która podszywa się pod Twoją zgłoszoną markę lub podrabia Twoje produkty, to możesz skorzystać z tego wyjątkowego wsparcia. Wówczas możesz liczyć na szybkie i sprawne działanie ze strony platformy.
­ Kolejnym aspektem ochrony marki w ramach programu jest możliwość weryfikacji list produktowych. Uzyskujesz zatem kontrolę nad tym, w jaki sposób informacje o Twoich produktach są wyświetlane oraz promowane. Jeśli pojawi się w tym zakresie rozbieżność – np. dany sprzedawca zmieni nazwę Twojego produktu, zdjęcia lub jego parametry, to serwis dostosuje jego ofertę do podanych przez Ciebie informacji.
­ Efektem zabezpieczenia Twojej marki na portalu może być oczywiście wzrost sprzedaży. Portal usunie bowiem ze swojej strony wszystkie nieuczciwe oferty związane z Twoją marką oraz produktami. Potencjalny klient, wyszukując Twoją markę, znajdzie zatem tylko powiązane z nią oferty.
Dodatkowe korzyści sprzedażowe!

 

Więcej korzyści?

­ Amazon dla uczestników programu przewiduje również benefity, które mogą przełożyć się na szerszą promocję Twojej marki. W pierwszej kolejności warto wspomnieć o udostępnieniu specjalnego menadżera treści A+ Content, z którego pomocą możesz wzbogacić treść swojej oferty i urozmaicić ją dodatkowymi zdjęciami czy opisami. Masz również możliwość wprowadzenia tzw. „bullet points”, czyli wypunktowania najważniejszych cech produktu. Dzięki temu możesz w atrakcyjny sposób zaprezentować wartość Twojego produktu, co niewątpliwie wpłynie na optymalizacje Twojej oferty.
­ W ramach uczestnictwa w programie otrzymujesz również dostęp do kreatora Amazon Brand Store, za pośrednictwem którego możesz stworzyć witrynę sklepu w serwisie. Posiadanie sklepu Twojej marki, umożliwi Ci prezentację wielu produktów na stronie, co może mieć skutek w zwiększeniu wartości koszyka potencjalnego klienta.
­ Kolejnym zaletą udziału w programie jest możliwość kreowania unikalnych reklam w serwisie, zawierających Twój znak, niestandardowy nagłówek oraz wyświetlające do trzech produktów. Z pewnością przyczyni się to do zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki.
­ Na sam koniec warto wspomnieć również o udostępnieniu rozbudowanych narzędzi analitycznych, które udostępni Ci szersze informacje na temat zachowań klientów m.in. wyszukiwanych przez nich terminów czy ich koszyków zakupowych. Pozwoli Ci to na optymalizację Twojej strategii biznesowej.

Podsumowanie

­ Udział w programie Amazon Brand Registry nie tylko wzmocni ochronę Twojej marki w serwisie, ale również zapewni dodatkowe benefity, które mogą przełożyć się na wysokość Twojej sprzedaży. Pamiętaj, że tylko właściciele zarejestrowanych znaków towarowych mogą wziąć udział w programie.
Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą rejestracji znaku towarowego oraz uzyskaniem dofinansowania na opłaty urzędowe, to zapraszamy do kontaktu z nami!